Setmana confinada
Estimades famílies,
malauradament la nostra classe ha hagut de ser confinada. El què més desij de tot és que tots i totes esteu bé i que aviat ens poguem retrobar a la nostra aula. Mentrestant, el què puc fer per vosaltres és acompanyar-vos des de la distància i si necessitau rés, donar-vos tota la meva ajuda.
Se el què significa estar confinat amb infants a casa. Per una banda les famílies podeu necessitar algun recurs o idea per a què els infants puguin anar fent; però tampoc no us heu de sentir amb l'obligació. Tal vegada els infants estan amb altres familiars, predins... o voltros heu de teletreballar i no s és posssibe dur a terme les activitats. No vos engoixeu per això. NO han de suposar una obligació, només agafau el què us pugui servir.
Dit això, a continuació teniu una sèire d'idees per anar posant en pràctica aquests dies.
1- EXPRESSIÓ I LLENGUATGE ORAL
escoltar el conte"les quatre estacions des del gran arbre". Aquest conte ens ha ajudat a introduir la TRARDOR, així com també parlar de la resta d'estacions.
Aqúi teniu un ennlaç per escoltar-lo.
A partir del conte, podeu establir una conversa sobre les estacions, quines són, què passa a cada una d'elles, elements carcterísitics, fruits, vestimenta, metereologia, relacionar-ho amb festes o activitats típiques de l'estació....
2- Lògica-matemàtica:
Aquesta és una porposta de comptatge. Dins un recipient amb farina, sémola.. . hi haurà 2 tipus de fruits diferents (ciurons, avellanes, aglans, ametlles, avellanes, faves... el què tingue a casa). han de classificar-los i descobrir quants n'hi ha de cada. poden utilitzae pinces (motricitat fina) i posar-ho dins uns colador. amb l'ajuda de la cullera, fent-la girar, la farina caurà i quedarà sobre el colador la llavor que hagueu utilitzat. Quan ja estigui colat i classificat podem fer diferents preguntes: Hi ha més quantitat de faves o d’avellanes per exemple? Hi ha la mateixa quantitat de faves que d’avellanes? Quantes faves i/o avellanes hi ha? ...Es pot afegir la grafia perquè associï la quantitat. Si les col·locam en horitzontal, les grafies estaran d’esquerra a dreta i si ho fem en vertical, de petit (a baix) a gros (a dalt).
- una prposta per treballar la simetria és què haguin de completar la meitat d'un arbre o una fulla.
Aquesta seria la idea...
3- Activitat de moviment:
Amagar un tresor amgat per la casa i trobar-lo amb pistes de "fred i calent".
Altres idees o propostes:
jugar al veig veig, dibuixar, pintar, retallar, fer composicions amb diferernts tipus de papers (collage), jugar amb plastilina, fang, fer trencaclosques, contar contes, escoltar música, ballar, cantar cançons, jugar a comptar (qualsevol material pot servir per classificar, apliar, fer trasvassos, i/o comptar per exemple llegums, pedretes..., fer jocs de construccios, jugar a ser algun personatge, disfressar-se, ajudar a les tasques domèstiques (dur la roba a la rentadora, classificar-la er colors, ajudar a estendre, parar taula.)...
aquí teniu un bon recull de propostes per aquests dies. Sense que suposi una obigació, m'encantaria rebre fotos vostres de com anau passant aquests dies i si feis alguna activitat em podeu enviar alguna foto. FAré un recull de totes elles i les compartiré amb la resta fent una entrada a través del blog. Així els infants podran veure als companys.
El correu on podeu enviar-m'ho és :
mcabrer@fassers.org
Una aferrada molt gran i fins aviat!
maria antònia
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada